נניח למהומות ולסערות ונתרכּז נא בעבודת ההוֶוה. ב-6 בינואר 1976 האיר שחר טוב על פועלי העולם. בחנויות כבר היה על המדפים תקליט האולפן השבעה עשר של בוב דילן – תשׁוּקה, קרי Desire. מבקר המוזיקה של הרולינג סטון דייב מארש כתב מייד לאחר מכן בראשית רשימתו: "התקליט Desire הינו תקליט מיוחד במינו. אם כי, גישתו האנטי-מוזיקלית הנוּקשה של דילן מונעת ממנו גדוּלה".
אכן תקליט מיוחד. אך מהי גישה אנטי-מוזיקלית? חייבים להעמיק ולעיין. יש אומרים כי Desire הינו החביב ביותר מבין תקליטיו של דילן על קלוּבּ פועלי ציון ואנשי היישוב. הוא הוקלט במהלך המחצית השנייה של שנת 75 וכל מי שעסק בהקלטתו זכר את הימים הללו כימי תוהו ואנרכיה אולפנית טוטאלית. אמנם כן אך בתוכו מצויים כמה משיריו האימורטאליים של דילן המושרים בפי כל. אלה הם גם הימים של ה"רולינג ת'רנדר ריוויוּ" מסע ההופעות הזכור לטוב יחד עם ג'ואן באאז, רוג'ר מגווין ורמבּלינג ג'ק אליוט. ביסוס תפיסת הלהקה חל אצל דילן לאחר שראה בניו יורק הופעה של זמרת צעירה בשם פּטי סמית'.

______________________________________________________________________

להאזנה לתכנית ששודרה ב-6 בינואר 2019, לחצו כאן.

______________________________________________________________________

  • Hurricane מתוך Bob Dylan – Desire
  • Isis  מתוך Bob Dylan – Desire
  • Mozambique מתוך Bob Dylan – Desire
  • Rita Mae מתוך Bob Dylan – Desire Outtakes
  •  One More Cup Of Coffee מתוך Bob Dylan – Desire
  • Romance In Durango מתוך Bob Dylan – Desire
  • Black Diamond Bay מתוך Bob Dylan – Desire